2020/04  článek Krize a logistika: Jak pomáháte (II.)

Speciál o koronaviru. Text obsahuje buď příspěvky konkrétních osob zastupujících společnosti nebo stanoviska za celou firmu.

Venuše Dolejšová, manufactus

Jak řešit krizi? Sledujte následujících deset kroků:

1. Změňte strategii a cílové ukazatele jednotlivých oddělení společnosti ve prospěch celku. (Zásoba hotových výrobků evidovaná jako zisk k realizaci, může být likvidační.)

2. Upravte priority své společnosti: 20 % položek či služeb generuje 80 % prodejů či tržeb. Soustřeďte se na top 20 % položek.

3. Sjednoťte veškerý design, produktové řady, spektrum služeb, tak aby využívaly minimum komponentů a maximum stejných zdrojů.

4. Sjednoťte veškeré zdrojování a dodavatele tak, aby byli co nejblíže, funkční a schopné okamžité reakce na změny potřeb.

5. Vyrábějte pouze na základě skutečné potřeby zákazníka (výhled i objednávka může být zrušena). Zajistěte sdílení dat a úzkou vzájemnou spolupráci se zákazníkem.

6. Nespotřebovávejte navíc žádný materiál a zdroje pro udržení chodu výroby.

7. Neplňte sklady, blokujete finance a riskujete nedostatek materiálu, financí a kapacit pro skutečné zákaznické potřeby.

8. Standardizujte své výrobní dávky na optimální množství (maximálně však 90% výrobní čas / 10% přestavba; zrychlení přestavby = zmenšení dávky)

9. Realizujte výrobu jen na základě poklesu zásoby, minimální zásoba musí vystačit na plynulé dovyrobení a doplnění.

10. Sdílejte své procesy a skladové zásoby online se zákazníky a dodavateli, budete všichni flexibilní s minimálními náklady.